Wielka Brytania ma kolejny pomysł na zmniejszenie ciąż u nastoletnich dziewcząt. Tym pomysłem jest emisja w telewizji reklam przedstawiających oferty klinik aborcyjnych.
"Oferty klinik aborcyjnych będą mogły być emitowane w czasie najwyższej oglądalności (prime time) m. in. ITV, Channel 4 oraz Sky - informuje "The Independent".
Jak podaje gazeta, ma to pomóc w rządowym programie zmniejszenia liczby ciąż wśród nastolatek. Według najnowszych danych, na każde 1000 ciąż w Wielkiej Brytani przypadają aż 42 u dziewcząt poniżej 18. roku życia. Stanowi to najwyższy współczynnik w Europie.
Nowym regulacjom przeciwne są brytyjskie organizacje pro-life.
Jeśli chodzi o reklamy: "Tutaj szanse są nierówne. My nie mamy prawa do emisji reklam" - powiedział John Smeaton, dyrektor Stowarzyszenia Obrony Dzieci Poczętych (SPUC).
Ostateczna decyzja zapadnie 19 czerwca.
Źródło: independent.co.uk 26.03.2009
Zobacz też: Reklama klinik aborcyjnych w radiu i telewizji? GW 26.03.2009
Porażka edukacji seksualnej w Wielkiej Brytanii
Pigułka "po" dla brytyjskich dwunastolatek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz