piątek, 27 listopada 2009

Poseł Iwiński odpowie za szyderstwo z osób z zespołem Downa

"Legislacyjny potworek z zespołem Downa" - takie słowa posła SLD Tadeusza Iwińskiego padły w telewizji TVN 24. Chodziło o ustawę o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym. Teraz Iwiński może mieć proces. Chce mu go wytoczyć Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Osobowości Dzieci pomagające m.in. dzieciom z zespołem Downa. Sprawą zajmie się też sejmowa Komisja Etyki Poselskiej.

- PO zrodziło legislacyjnego potworka z zespołem Downa - powiedział Iwiński w odniesieniu do ustawy z 2006 r. powołującej Centralne Biuro Antykorupcyjne. I choć zreflektował się i za swoje słowa przeprosił, członkowie stowarzyszenia pomagającego dzieciom z trisomią 21 nie poczuli się usatysfakcjonowani.

- Publiczna wypowiedź posła adresowana do szerokiego grona odbiorców jest zachowaniem szkodliwym. Szkodzi naszemu działaniu. Sprowadza osoby z zespołem Downa do podgatunku, do osób, które w ogóle nic nie potrafią i egzystują na marginesie społeczeństwa. A my ten wizerunek staramy się zmienić - tłumaczy Magdalena Chaszczyńska, prezes Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Osobowości Dzieci, matka dziecka z zespołem Downa.

Więcej w artykule: Proces za szyderstwa z chorych dzieci, naszdziennik.pl 26.11.2009

Zobacz też: Oświadczenie Stowarzyszenia GRAAL w sprawie niezrozumienia intencji Stowarzyszenia we wniosku przeciwko prof.Tadeuszowi Iwińskiemu

Piękno dzieci z zespołem Downa

Coraz więcej dzieci z zespołem Downa traci życie przed narodzeniem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mamo pomogę Ci

Zapraszamy do udostępniania informacji na temat nowego miejsca, gdzie kobiety mogą otrzymać pomoc prawną i psychologiczną. Jest to inicjaty...